Itthon vagy Budapesten?

A SzínMűHely Alapítvány kreatív alkotóprogramot hirdetett budapesti középiskolások számára. A résztvevő diákoknak a program során egy pályaművet kellett létrehozniuk bármilyen műfajban, amely a fővárosi életről szóló gondolataikat, Budapesthez fűződő személyes viszonyukat, látásmódjukat mutatta be. A legkreatívabb, legjobban sikerült munkákat egy, az idei Kortárs Drámafesztivál keretén belül szervezett gálán mutattuk be, mely során egyben díjaztuk is az alkotásokat.

facebook

Friss topikok

Archívum

Vígh Márta - Plósz Csaba: Budapest, Budapest te csodás!

2010.12.21. 14:56 szinmuhely

Vígh Márta versei:

Apró Társalgás

Mondd: Otthon vagyok!
Mondanám: De ezek a szavak nekem túl nagyok!
Mondd: Megvédesz, hisz megfagyok!
Mondanám: De ehhez én túl kevés vagyok!
Kérdem én, mit adsz nékem Budapest?
Szívdobbanást, s lélegzetet mely éltet, TEST.


Élményekbe szőtt szavak:

Hiszek a mában, hiszek benned, hiszek a világban,
Hiszek a virágban, a fűben, hiszek a fában,
Hiszek a szépben, a vízen meg-megcsillanó tükörképben.
 
Ott voltam, amikor porból építtettél,
Ott voltam, amikor új életet kezdhettél,
Ott voltam, megválaszolva a kérdéseket, melyeket gyakran feltettél.

Ha eszembe jut a név : Budapest,
Eszembe jut a rakparton eltöltött est,
Eszembe jut a művész, aki a Vörösmartyn portrét fest,
Eszembe jut a forgalmas, motorzajos, szívemhez közel álló Pest.
 
Ha azt mondod kultúra, értelmiség, művészet,
Azt mondom Pilvax, melyet Petőfi híressé tett,
Azt mondom Hősök tere, mely Budapest szíve lett,
Azt mondom Budai Vár a Duna megett.
 
Láttalak hidegnek-melegnek,
Láttalak vidámnak is és ijedtnek,
Láttalak mindig, ismertelek soha,
Egyet tudok: Szeretlek Pest, s Buda!


Szárnyakon merengve

Benned élni, olyan, mint egy álom,
Semmire, de semmire se vágyom,
Csak hallani a már-már ismerős hangokat,
Felismerni a fel-felzendülő dalokat.
 
Akár egy madár, mely néha messze jár,
S eljön az idő, amikor csak egyre vár,
Hogy megjelenjen a már régóta vágyott hazai táj,
S tudd mondani: Már semmi sem fáj!

Szólj hozzá!

Címkék: budapest vers videó pályázat színműhely

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonvagy.blog.hu/api/trackback/id/tr172530409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása